Audyt działalności hotelu
Audyt działalności hotelu realizowany przez niezależny zespół, bez z góry przyjętych wyobrażeń i poglądów na temat obiektu lub rynku. Przynosi on korzyści zarówno operatorowi hotelu, jak i jego inwestorom. Diagnoza będąca wynikiem audytu jest wykorzystana do zidentyfikowania obszarów podlegających potrzebie zmiany lub optymalizacji, na których zespół zarządzający powinien skoncentrować swoją uwagę i często ujawnia możliwości zwiększenia zysków.
Podstawowe usługi obejmują:
- analiza i benchmarking kluczowych wskaźników wydajności (KPI) hotelu,
- tajemniczy gość,
- określenie stanu rzeczywistego procesów operacyjnych względem ustalonych standardów (SOP),
- weryfikacja aktualnej polityki sprzedaży w działach Rezerwacji i Sprzedaży,
- ocena procedur obrotu gotówką i księgowania w punktach sprzedaży (POS),
- analiza aktualnej polityki zarządzania przychodami,
- analiza działań i wyników marketingowych,
- ocena jakości procesów operacyjnych, produktów i usług,
- weryfikacja procedur BHP i HACCP,
- efektywność procesów zaopatrzenia i zakupów,
- ocena skuteczności procesów kontroli kosztów.